- Startuplis
- Posts
- Dažniausiai vartojami žodžiai startuoliuose
Dažniausiai vartojami žodžiai startuoliuose
Žodžiai trumpiniai, žodžiai šiukšlės, tiesiogiai neverčiami žodžiai, slang’ai, buzzword’ai, keyword’ai ir panašiai.

Žinome kas yra startuolis, tad galime susipažinti su dažniausiai vartojamais žodžiais, kurie yra neatsiejama kiekvieno startuolio kasdienybė. Žodžiai trumpiniai, žodžiai šiukšlės, tiesiogiai neverčiami žodžiai, slang’ai, buzzword’ai, keyword’ai ir panašiai. Jų išties nėra mažai, ir jų skaičius tik didėja. Tačiau, neišvengiamai, kiekvieno startuolio pradžioje dažniausiai susiduriama su šiais:
A/B testing (A/B bandymai) - žaidimas su skirtingomis produkto, funkcijos ar kampanijos versijomis, kur tikslas - rasti tai kas veikia.
Accelerator (akceleratorius) - tavo startuolio greitkelis į sėkmę, kuriame mentorystė, žinios ir pinigai yra degalai. Tai keletos ar keliolikos savaičių trukmės mokymų programos, skirtos ankstyvos stadijos startuolių įkūrėjams.
Acqui-hire (pirkimas-dėl-talentų) - verslo strategija, kai įmonė perka kitą įmonę daugiausia siekdama įsidarbinti jos darbuotojus, o ne dėl jų produktų, paslaugų ar intelektinės nuosavybės.
Angel investor (verslo angelas) - tavo idėjos globėjas, kuris tiki tavimi pakankamai, kad investuotų savo pinigus ir patirtį.
Annual Recurring Revenue / ARR (metinės pasikartojančios pajamos) - tavo SaaS startuolio metinė finansinė sveikatos ataskaita, rodanti, kiek stabiliai "plūsta" pinigai.
Bootstrapping - kai tavo startuolis yra lyg DIY (do it yourself) projektas, finansuojamas iš pačių įkūrėjų kišenės ir pačios įmonės pajamų.
Burn - pinigų deginimo menas. Rodiklis kurį suvaldyti reikia patirties ir išmonės.
Burn Rate - tavo įmonės pinigų deginimo greitis, kuris kartais primena lenktynes su laiku.
Burnout (išsekimas) - kai startuolio maratonas virsta ultramaratonu, o finišo linija vis nuslysta toliau.
Cap Table (kapitalizacijos lentelė) - tavo startuolio akcininkų šeimos medis, kuris rodo, kas kiek turi gabalėlio pyrago.
Churn - kai klientai palieka tavo laivą ieškoti kitų vandenų. Nėra malonu, bet informatyvu.
Churn Rate - procentas paliekančių klientų per tam tikrą laikotarpį.
Conversion (konversija) - svarbi metrika, daug kur taikoma, ypač matuojant kaip web lankytojas tampa lead’u, lead’as klientu ir pan. Rodiklis kurį būtina nuolat gerinti.
Crowdfunding (sutelktinis finansavimas) - kai tavo idėja tampa tokia karšta, kad visi nori į ją investuoti po kelis eurus.
Customer Acquisition Cost / CAC'as (kliento įsigijimo kaina) - kaina, kurią moki už kiekvieną naują pasekėją tavo startuolio kulte. Skaičius, kurį žinoti būtina.
Dataroom'as - tavo drive’as, pilnas svarbių dokumentų, kurie įrodo, kad tavo startuolis yra next big thing. Būtinas kiekviename fundraising'o etape.
Deal'as (sandoris) - akimirka, kai lead'as tampa klientu, o tu – šiek tiek turtingesnis ir laimingesnis.
Entrepreneur (entrepreneris) - asmuo, su blogai išsivysčiusiu baimės jausmu 😎. Paprastai šis drąsuolis eina prieš srovę, net kai visi kiti bando jį atkalbinėti. Tikėtina jog tai Tu.
Exit - tavo startuolio absolventų vakaras, kai parduodi savo verslą ir oficialiai tampi geidžiamiausiu verslo angelu.
Exit Strategy - tavo žaidimo pabaigos planas, dažnai pamirštas, retai įgyvendinamas, bet privalomas.
FFF (Friends, Family, Fools) - pirmieji trys investicijų šaltiniai: draugai, šeima ir... na, tie, kurie tiesiog tiki tavimi.
Founder'is (startuolio įkūrėjas) - asmuo, kuris pasakė "aš galiu tai padaryti" ir tiesiog ėmė ir padarė.
Fundraising (kapitalo/investicijų paieška) - startuolio flirtas su pinigais. Tai tavo kelionė ieškant tobulo match'o su investuotojais, kurie nusipelnė būti tavo verslo dalimi.
Hustler (stūmikas 😂) - asmuo, kuris verčia pasaulį suktis savo startuolio naudai. Niekada nesustojantis, visada judantis pirmyn.
Ideal Customer Profile / ICP (idealus kliento paveikslas) - potencialaus kliento apibūdinimas, kuris tavo manymu, beprotiškai mylės tavo produktą.
Incubator (inkubatorius) - startuolių lopšelis, kuriame tavo verslo idėja gauna viską, ko reikia, kad išsiristų iš kiaušinio.
Investment Round (investicijų raundas) - tarsi startuolio gimtadienio šventė, tik vietoj torto – pinigai iš investuotojų.
Landing Page (pirminis web puslapis) - tavo virtualios erdvės vitrina, kurioje klientai pirmą kartą susitinka su tavo produktu. Pirmasis įspūdis yra viskas.
Lead'as (potencialus klientas) - asmuo, kuris galbūt, kažkada, galėtų tapti tavo klientu. Tavo užduotis - pavergti jį - vėliau parduoti.
Lead Magnet (potencialių klientų magnetas) - Tai, kas priverčia potencialius klientus atiduoti savo el. paštą greičiau, nei tu gali pasakyti "nemokama kava".
Marketplace (skaitmeninė turgavietė) - vieta, kur daugybė startuolių, arba tiesiog verslų susitinka su savo klientais pačiame veiksmo epicentre. Tavo skaitmeninė gatvė, kuri niekada nemiega.
Minimum Viable Product / MVP (minimaliai gyvybingas produktas) - tavo idėjos pirmasis bandymas pasirodyti scenoje. Ne visada tobulas, bet visada vertingas.
MRR (pamėnesiui pasikartojančios pajamos) - startuolio finansų širdis, rodanti, kaip stabiliai ir sveikai pulsuoja tavo verslas, garantuojant pastovų pajamų srautą pamėnesiui. Tikras augimo ir stabilumo termometras.
Performance (našumas) - tai greitis, efektyvumas ir rezultatai, kurie verčia konkurentus verkti iš pavydo.
Pitch Deck (idėjos/verslo pristatymas) - tavo startuolio pirmasis pasimatymas su investuotojais. Dažniausiai, per nuotolį.
Pivot'as - kai supranti, kad reikia keisti kryptį, nes pirminis planas buvo ne toks jau ir šaunus.
Pro-rata Rights (pro-rata teisės) - teisė išlaikyti savo dalelę įmonėje, net kai ateina nauji investuotojai su didesniais čekiais.
Product Roadmap (produkto vystymo planas) - planas, parodantis, kaip tavo produktas nuo idėjos virs pasaulį keičiančių fenomenu.
Product/Market Fit (produkto/rinkos sutapimas) - tas magiškas momentas, kai rinka sako "taip" tavo produktui.
Retention (išlaikymas) - menas išlaikyti tavo klientus šalia savęs ilgiau nei vieną Instagram scroll sesija. Rodiklis, kuris pasako, ar tavo produktas yra tikras keeper’is.
Running Lean - verslo valdymas be švaistymo, kai kiekvienas centas turi savo misiją.
Runway - kiek laiko gali išgyventi tavo startuolis be papildomos deguonies (pinigų). Paprastai skaičiuojama mėnesiais.
SaaS (programinė įranga kaip paslauga) - mėgstamiausias startuolių žaidimų aikštelė. Prenumeruok, naudokis, mokėk – viskas vyksta debesyse.
Sales Funnel (pardavimų piltuvėlis) - “Emocinė” vertės kelionė, per kurią vedamas kiekvienas lead'as, kol jis tampa klientu.
Scalability (greita plėtra) - tavo startuolio gebėjimas augti greičiau nei bambukas, neprarandant kokybės.
Seed round - pradinis finansavimas, kuris paprastai jau būna ne toks ir pradinis.
Series A, B, C rounds (serijos A, B, C raundai) - įvairūs tavo startuolio augimo etapai, kiekvienas su savo finansavimo iššūkiais ir pergalėmis.
Stealth Mode - kai tavo startuolis yra kaip ninja - veikia tyloje, bet pasirengęs sudrebinti pasaulį. Paprastai investuotojai mėgsta tokius užsislapstėlius, nes dažnai tokiuose startuoliuose sutinkami patyrę įkūrėjai.
TAM/SAM/SOM (bendrai prieinama rinka / siektina aptarnauti rinka / aptarnaujama rinka) - raidžių kratinys, kurios šiek tiek padeda suprasti, kiek daug žmonių gali norėti tavo produkto. Niekas netiki, bet visi prašo.
Term Sheet (pasiūlymo sąlygos) - pirmasis rimtas dokumentas tarp tavęs ir tavo būsimų investuotojų. Sutarimai prieš susitarimą.
Traction (rodikliai) - pagridniai startuolio rodikliai, kurie pasako daugiau nei žodžiai.
Traction Cohort - metrika, kuria matuojama grupės žmonių elgesys su tavo produktu.
Vesting (nuosavybės įgijimo procesas) - procesas, per kurį įrodai, kad esi vertas savo akcijų startuolyje. Kaip teisių įgijimas per laiką.
Wanna-be Founder (būsimasis įkūrėjas) - asmuo, kuris dar mato savo verslą galvoje, bet jau ruošiasi jį įkurti realybėje. Startuplis.